Ta strona używa plików Cookie. Korzystając z tej strony zgadzasz się na umieszczenie tych plików na twoim urządzeniu
Kontrast: Czcionka:

Jak powinno wyglądać dobre CV?

2022-05-23

Już dawno mamy za sobą czasy, kiedy na biurku pracownika działu HR piętrzyły się tysiące podobnych do siebie życiorysów. Dziś, by otrzymać „pracę marzeń” trzeba wyjść poza pewien utarty kanon i wyróżnić się w pozytywny sposób.

Zawodowy sukces zapewni nam umiejętność zaprezentowania swoich atutów w taki sposób, by spośród setek osób rekruter wybrał właśnie Ciebie. Tylko, jak to zrobić?

Dobrze napisane CV

Dobrze przygotowany życiorys nie powinien przekraczać 2 stron formatu A4 – tak, by nie zniechęcić do siebie przyszłego pracodawcy. Innym kluczowym elementem, pozostaje poprawność językowa, eliminacja literówek czy błędów ortograficznych, gdyż to skutecznie dyskwalifikuje z grona potencjalnych kandydatów.

Tworząc swoje CV powinniśmy pamiętać o pewnych kluczowych zasadach:

  1. Dane osobowe i kontaktowe wraz ze zdjęciem – (zdjęcie nie stanowi wymogu koniecznego) w nagłówku umieszczamy imię i nazwisko, telefon, adres e-mail oraz nazwę stanowiska,
  2. Podsumowanie zawodowe ( krótki opis kandydata),
  3. Doświadczenie zawodowe (tutaj zawieramy wszystkie informacje, dotyczące miejsc, w których wcześniej pracowaliśmy),
  4. Umiejętności (wszystkie te cechy związane z pracą, jakie mogą interesować potencjalnego pracodawcę),
  5. Wykształcenie (wpisujemy szkoły, jakie do tej pory skończyliśmy, włącznie ze studiami i studiami podyplomowymi),
  6. Zainteresowania (hobby),
  7. Klauzula CV zgoda na przetwarzanie danych osobowych.

- Warto dodać, żeby w CV umieszczać też informacje o odbytych kursach i szkoleniach. Warto też napisać, czy posiadamy np. prawo jazdy, książeczkę sanepidowską. Umiejętności dobrze dzielić na twarde i miękkie – uzupełnia Madalena Sarnecka z Centrum Integracja w Warszawie.

Czy informować o niepełnosprawności?

Wiele osób z niepełnosprawnością zastanawia się nad tym, czy w CV należy wpisywać informację o posiadanej niepełnosprawności.

- Co do dodawania informacji o orzeczeniu o niepełnosprawności w CV - zdania są podzielone. To zależy od samego kandydata i od oferty na jaką aplikuje (czy jest typowo skierowana do osób z orzeczeniem). Jednej recepty nie ma. Często osoby, których niepełnosprawność w znaczących sposób wpływa na funkcjonowanie, chcą uprzedzić i poinformować pracodawcę już na tym etapie o swojej niepełnosprawności – dodaje Magdalena Sarnecka.

Gdzie udać się po poradę względem CV?

Z pomocą przychodzą firmy, które za opłatą specjalizują się w profesjonalnym przygotowaniu CV, pomocnym w zdobyciu wymarzonego stanowiska. Problem znika, gdy mamy i chcemy przeznaczyć pieniądze na tego typu usługi.

Jeśli jednak nie stać nas na tego rodzaju wydatek, pozostaje nam skorzystanie z gotowych szablonów, których w internecie można znaleźć sporo lub skorzystania ze wsparcia agencji i/lub miejsc doradztwa pracy dla osób z niepełnosprawnością.

Źródło: http://niepelnosprawni.pl/ledge/x/2008824;jsessionid=5B17AF17C757CE77323A431466D3394D

Komentarze

Skomentuj

Zaloguj się lub zarejestuj

sponsor1.png

sponsor2.png

partners.png

darczyncy.png